Zbiornik na wodę na jachcie ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 1m x 0,5m x 0,5m. Ile razy należy przynieść baniak 5l z punktu czerpania wody, aby zapełnić zbiornik w 50% ?

Proszę o obliczenia z odpowiedzią.
Z góry bardzo dziękuję =]

i przy okazji to:
Jakiego z drzew nie spodkasz na mazurach?
A. sosny B. sekwoji C. olchy D. dębu

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T15:27:22+01:00
Objętość zbiornika
V=a*b*c
V=1*0,5*0,5=0,25 m3
50% z tego to
V1=0.5*250=0,125 m3 =125 litrom

teraz ilość baniek
125/5=25 banieczek
Odp. baniak należy przynieść 25 razy.
to tyle
o drzewach nie mam pojęcia choć myślę, że sekwoi
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:31:57+01:00
Objętość prostopadłościanu V=a x b x c
tak więc mamy V=1 x 0,5 x 0,5=0,25 m³
1m³=1000dm³,bo 1l=1dm³
V=0,25x 1000dm³=250dm³=250l
250l:2=125 l-połowa zbiornika
125:5=25razy.
25 baniaków zapełni zbiornik do 50%

Sekwoja nie rośnie na mazurach
4 4 4
2009-11-14T15:32:15+01:00
1m * 0,5m * 0,5m = 0,25m³
1l = 1dm³=0,001m³
0,25 : 0,001 = 250l objetosc zbiornika
50 % = 125l
125l : 5l = 25

odp. nalezy przyniesc 25 razy ten baniak.

napewno sekwoi ;) pzdr
6 4 6