Odpowiedzi

2009-11-14T15:36:20+01:00
X -> masa substancji, ktora rozpuszczamy
360+x -> masa calego roztworu

(360+x)*20% = x
7200=80x
x=90g


Pozdrawiam! :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:38:00+01:00
Masa substancji:
360g--- 80%
x-------20%

x=(360 * 20):80= 90g

Odp. Należy rozpuścić 90g substancji.
2009-11-14T19:48:29+01:00
Mw - masa wody - 360g
cp=20%
ms=?

cp=[ms/(ms+mw)]*100% /100%
cp/100%=ms/(ms+mw)
0,2=ms/(ms+360g)
0,2(ms+360g)=ms
0,2ms+72g=ms
ms-0,2ms=72g
ms(1-0,2)=72g
0,8ms=72g /0,8
ms=90g