Przyporządkuj wymienione niżej cechy budowy lub własciwości odpowiednim krwinkom.

I - erytrocyty
II - leukocyty
III - trombocyty

a) wytwarzają enzymy niezbędne w procesie krzepnięcia krwi
b) zawierają hemoglobinę
c) nie zawierają jądra i większość innych organelli komórkowych
d) mają zdolność do ruchu pełzakowatego
e) mogą oddychać beztlenowo
f) mogą przeprowadzać fagocytozę, np.bakterii, wirusów
g) mają zdolność przylegania do każdej uszkodzonej powierzchni naczynia krwionośnego, zlepiania się i współtworzenia skrzepu

3

Odpowiedzi

2009-11-14T15:40:06+01:00
Erytrocyty: b), c), e)
Leukocyty: d), f)
Trombocyty: a), g)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:42:22+01:00
Erytrocyty - b, c, e
Leukocyty- f, d,
Trombocyty - a, g,
2009-11-14T16:04:21+01:00