Odpowiedzi

2009-11-14T15:37:29+01:00
1800zł:x=1800:(x-4)*15
x+x+x=1800-1800-4*15
2x=50 |:2
x=25
w klasie 1 a jest 25 uczniow
19 1 19
2009-11-14T15:49:20+01:00
X*y = 1800
(x-4)(y+15) = 1800

xy = xy +15x-4y-60
15x=4y+60
x=4/15*y + 4

(4/15 y +4)y=1800

4/15*y² +4y - 1800 = 0
Δ= 16+1920
√Δ = 44

y1= (-4 -44) /8/15 -> pieniadze nie moga byc na minusie xD

y2 = (-4+44) / 8/15
y2 = 40*15/8
y2=75


x = 4/15*75+4
x = 20+4
x = 24


W tej klasie jest 24 uczniow


Pozdrawiam! :)
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:55:44+01:00
X-uczniowie
y-koszt od jednego ucznia

xy = 1800
(x-4)(y+15) = 1800

xy = 1800
xy+15x-4y-60=1800

1800 +15x-4y-60=1800

15x=4y+60
x=4/15*y + 4

(4/15 y +4)y=1800

4/15*y² +4y - 1800 = 0
Δ= 16+1920
√Δ = 44

y₁= (-4 -44) /8/15 sprzeczne

y₂ = (-4+44) / 8/15
y₂ = 40*15/8
y₂=75

x = 4/15*75+4
x = 20+4
x = 24

odp.W tej klasie jest 24 uczniow
18 4 18
Z książki z odpowiedziami wynika, że to jest poprawne rozwiązanie