Odpowiedzi

2009-11-14T15:44:10+01:00
8²+x²=10²
x²=100-64
x²=36/√
x=6

Z twierdzenia pitagorasa należało skorzystać ;)
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T15:45:28+01:00
Y-polowa podstawy
x- cala podstawa
8 do kwadratu + y do kwadratu=10 do kwadratu
64+y do kwadratu=100
y do kwadratu = 36
y=6
y *2=6*2=12
x=12
1 3 1
2009-11-14T15:48:52+01:00
H-wysokosc
a-ramie
c-podstawa
h=8
a=10
c=?
a kwadrat= h wadrat + (1/2 c) kwadrat
(1/2 c) kwadrat=a kwadrat-h kwadrat
(1/2 c) kwadrat=100-64
(1/2 c) kwadrat=36
1/2 c=6/*2
c=12
AB=12

Odp.:Wysokość AB tego trójkąta wynosi 12 cm.
1 5 1