Odpowiedzi

2009-11-14T16:07:54+01:00
Wymowa:
znaczenia:
rzeczownik, rodzaj żeński

(1.1) wymiana informacji między ludźmi na papierze (list, pocztówka) lub w postaci elektronicznej (e-mail, czat, komunikatory)
(1.2) zbiór dokumentujący korespondencję (1.1), ogół listów wymienionych z kimś lub w konkretnej sprawie lub w jakimś okresie
(1.3) materiał nadesłany przez korespondenta
(1.4) dopasowanie

odmiana: (1.1) lp liczba pojedyncza korespondencja, korespondencji, korespondencji, korespondencję, korespondencją, korespondencji, korespondencjo; lm liczba mnoga korespondencje, korespondencji, korespondencjom, korespondencje, korespondencjami, korespondencjach, korespondencje przykłady:

(1.1) Utrzymywałem z nimi korespondencję do stycznia.
(1.2) Na poczcie odebrałam swoją korespondencję.
(1.3) Ta korespondencja była przygotowana po amatorsku.
(1.4) Między tymi kolorami jest wspaniała korespondencja.

składnia:
kolokacje:
synonimy: (1.2) poczta
antonimy:
wyrazy pokrewne: rzecz. rzeczownik korespondent, korespondentka; przym. przymiotnik korespondencyjny, korespondencki; czas. czasownik korespondować; przysł. przysłówek korespondencyjnie
związki frazeologiczne:
etymologia:
uwagi: tłumaczenia:

* angielski: (1.1) correspondence
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T16:14:15+01:00
Wymiana listów; pisanie, zbiór listów; listy; artykuł nadesłany do gazety (czasopisma) z informacjami z terenu z łacińskiego. correspondens dpn. correspondentis p.pr. od correspondēre 'odpowiadać sobie'; cor- zob. kom-; łac. respondēre,
12 4 12