1.Załoga statku Pirat była o 20% liczniejsza od załogi statku Korsarz,a o 10% mniej liczna niż załoga statku Szyper.Załoga Korsarza liczyła 30 osób. Ilu członków załogi było na statku Szyper?

2.Ania,Basia i Celina zbierają autografy sławnych ludzi.Ania ma o 40% więcej niż Basia,ale o 40%mniej niż Celina.Celina zebrała już 70 autografów.Ile autografów ma Ania,a ile Basia?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T16:13:12+01:00
Korsarz 30
pirat 120%*30=1.2*30=36
90%*x=36
x=36:0.9
x=40


2zad.
ania40%w.niz baia
basia 40%m. niz celina
celina70
100%-70
10%-7
ania
70-(7*4)=70-28=42
basia 140%*x=42
x=42:1.4
x=30
2 5 2
2009-11-14T16:15:05+01:00
1.Dane:
pirat-30+20%
korsarz-30
szyper-(30+20%)+10%

30-100%
x-20%
30*20/100=600/100=6
30+6=36
Odp.Piratów było 36.

100%-36
10% -x
36*10/100=360/100=3,6=7
36+7=43
Odp.Statku szyper było 43 osoby.

2.dane:
Celina-70
Ania-70-40%
Basia-?

100%-70
40%-x
40*70/100=2100/100=21
70-21=49
Odp.Ania ma 49 autografów.

140%-49
100%-x
100*49/140=4900/140=35
Odp.Basia ma 35 autografów.


Liczę na najlepsze!
Pozdro;]
  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T17:49:01+01:00

1.Pirat-20% więcej załogi niż Kosiarz
10% mniej niż Szyper
Kosiarz-30 osób
Szyper-?
Obliczenia pirata
20% z 30 osób
20/100x30/1=po skróceniu=6/1=6 osób
20%-6 osób
czyli
10%-3 osoby
pirat
30+6=36
10% mniej niż Szyper 36=3=38
odp.:Na statku Szyper było 38 osób załogi.

2.Ania-40%więcej od Basi
40% mniej niż Celina
Celina-70 autografów
Basia-?
40% z 70=40/100x70/1=po skróceniu=28/1=28 osób
ania-70-28=42
basia-42-28=14
odp.:Ania ma 42 autografy a basia 14 autografów.


JAK TAK NAPISZESZ TO DOSTANIESZ PIĄTKE ;)