pilnie potrzebuję rozwiązania jest to zadanie z 6 klasy

zad3/21 Obilcz i napisz rozwiązanie :
-Niejaki Hieronim Protazy Kowalski urodził sie w roku wstąpienia na tron Zygmunta III Wazy. Ile miiał tay w chwili wybuchu powstania Chmielnickego?


-Gdy Helanka Zabiełło miała 8 lat, rozpoczą się ,,potop" szwedzki.W jakim wieku wyszła za mąż, jeżali ślub odbył się 6 lat po podpisaniu pokoju w Oliwie?

-Przodek waszego kolegi, Stanisław Jerzy Barski,urodził się w roku zwycięstwa podKircholmem,a zmarl tuz przed wiktorią Jana III Sobieskiego pod Wiedniem.Ile lat żył ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T16:22:53+01:00
1). 1587- zasiadł na tronie
1648- powstanie chmielnickiego
1648r-1587r = 61 - tyle miał lat

2). 1655- potom Szwedzki
1660 - pokój w Oliwie

1655-8 = 1647 - urodziła sie Helenka
1660 + 6 = 1666
1666r - 1647r = 19 - tyle miała lat jak odbył sie jej ślub

3). 1605 - zwycięstwo
1683 - wiktoria Jana III Sobieskiego pod Wiedniem

1683r - 1605 = 78 lat. - tyle zył Stanisław Jerzy Barski
3 4 3
2009-11-14T16:36:01+01:00
1593 Zygmunt III Waza koronował się na króla
1648 Początek powst. Chmielnickiego
55 lat miał Hieronom Protazy Kowalski

Helenka miała 8 lat w 1655 roku( potop szwedzki) czyli urodziła się w 1647. Pokój w Oliwie podpisany został w 1660roku, Helenka miała 13 lat. 6 lat później wzięła ślub mając 19 lat



Zwycięstwo pod Kircholmem 1605
Zwycięstwo Jana III Sobieskiego 1683
1683- 1605= 78lat żył Stanisław Jerzy Barski
1 1 1