Czy zbiory A i B mają tyle samo elementów??
a) A - zbiór dzielników liczby 6 , B - zbiór dzielników liczby 15
b)A - zbiór dzielników liczby 18 , B - zbiór dzielników liczby 30
c) A - zbiór dzielników liczby 36 , B - zbiór dzielników liczby 48

prosze o rozwiązanie

3

Odpowiedzi

2009-11-14T16:24:34+01:00
A) mają tyle samo . dzielniki 6 to : 1,2,3,6 a 15 to : 1,3,5,15
b) nie mają tyle samo .dzielniki 18 to : 1,2,3,6,9,18 a 30 to : 1,2,3,5,6,10,15,30
c)nie mają tyle samo. dzielniki 36 to : 1,2,3,4,6,9,12,18,36 a 48 to:
1,2,3,4,6,8,12,16,24,48 .
1 5 1
2009-11-14T16:30:18+01:00
A]D⁶=[1,2,3,6],,,D₁₅=[1,3,5,15,-tak po 2 dzielniki b]D₁₈=[1,2,3,6,9,18],,,D₃₀=[1,2,3,5,6,10,15,30,] nie c]D₃₆=[1,2,3,4,6,9,12,18,36],,,D₄₈=[1,2,3,4,6,8,12,16,24,48] nie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T16:36:49+01:00
A) mają tyle samo . dzielniki 6 to : 1,2,3,6 a 15 to : 1,3,5,15
b) nie mają tyle samo .dzielniki 18 to : 1,2,3,6,9,18 a 30 to : 1,2,3,5,6,10,15,30
c)nie mają tyle samo. dzielniki 36 to : 1,2,3,4,6,9,12,18,36 a 48 to:
1,2,3,4,6,8,12,16,24,48 .
chyba