Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T18:32:34+01:00
Atlas Grzybów Z Pana Tadeusza :
-Borowik to grzyb z rodziny borowikowatych.
("Panienki za wysmukłym gonią borowikiem,Którego pieśń nazywa grzybów pułkownikiem."
-Rydz to gatunek należący do rodziny gołąbkowatych. Występuje na terenie całej Polski, miejscami dość pospolity.
( "Wszyscy dybią na rydza; ten wzrostem skromniejszy
I mniej sławny w piosenkach, za to najsmaczniejszy")
-Muchomor rodzaj grzyba, występujący na całym świecie.
("Czy świeży, czy solony, czy jesiennej pory,
Czy zimą. Ale Wojski zbierał muchomory.")
-Surojadka inaczej gołąbek to rodzaj pospolitych grzybów z rodziny gołąbkowatych. W Polsce można spotkać ponad 100 gatunków.
("Surojadki srebrzyste, żółte i czerwone,Niby czareczki różnym winem napełnione.")
-Koźlarz to rodzaj grzyba z rodziny borowikowatych.
("Koźlak, jak przewrócone kubka dno wypukłe,
Lejki, jako szampańskie kieliszki wysmukłe,")




To w nawiasach są to fragmenty z Pana Tadeusza ,które opowiadają o tych grzybach. A te pierwsze to wyjaśnienie z słownika co to za grzyb .
MAM NADZIEJĘ ŻE CI POMOGŁAM
3 5 3
2009-11-14T18:39:25+01:00
-Borowik to grzyb z rodziny borowikowatych.
("Panienki za wysmukłym gonią borowikiem,Którego pieśń nazywa grzybów pułkownikiem."
-Rydz to gatunek należący do rodziny gołąbkowatych. Występuje na terenie całej Polski, miejscami dość pospolity.
( "Wszyscy dybią na rydza; ten wzrostem skromniejszy
I mniej sławny w piosenkach, za to najsmaczniejszy")
-Muchomor rodzaj grzyba, występujący na całym świecie.
("Czy świeży, czy solony, czy jesiennej pory,
Czy zimą. Ale Wojski zbierał muchomory.")
-Surojadka inaczej gołąbek to rodzaj pospolitych grzybów z rodziny gołąbkowatych. W Polsce można spotkać ponad 100 gatunków.
("Surojadki srebrzyste, żółte i czerwone,Niby czareczki różnym winem napełnione.")
-Koźlarz to rodzaj grzyba z rodziny borowikowatych.
("Koźlak, jak przewrócone kubka dno wypukłe,
Lejki, jako szampańskie kieliszki wysmukłe,")
  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T18:46:48+01:00
-Rydz to gatunek należący do rodziny gołąbkowatych.
-Muchomor rodzaj grzyba, występujący na całym świecie.
-Koźlarz to rodzaj grzyba z rodziny borowikowatych.
-Surojadka inaczej gołąbek to rodzaj pospolitych grzybów z rodziny gołąbkowatych.
-Borowik to grzyb z rodziny borowikowatych.
1 5 1