1.Napisz:
bohaterów historycznych i fikcyjnych,
wydarzenia historyczne i fikcyjne,
wątek główny i poboczny.
W powieści "Krzyżacy".

2.Napisz co działo się w:
Malbork-
Kraków-
Płock-
Szczytno-
W powieści "Krzyżacy".

Nie musi być wszystko, każda informacja się liczy. :)

Pozdrawiam. :)

2

Odpowiedzi

2009-11-14T16:31:05+01:00
Bohaterów można podzielić na dwie grupy fikcyjni i historyczni. DO pierwszej grupy zaliczamy: Zbyszka i Maćka z Bogdańca- główni bohaterowie młodzi rycerze, Juranda ze Spychowa- wielkiego i budzącego postrach rycerza, Jagienkę ze Zgorzelic- dzielną piękną kobietę która została żoną Zbyszka i dała mu dzieci
, Skierłło, Hlawa-giermek Zbyszka, Cztan z Rogowa, Wilk, Opat,( Zykfryd de Lowe, Rodgier, Hugo von Danveld)-Krzyżacy którzy upokorzyli Juranda i porwali jego córkę . Do historycznych zaliczamy królową Jadwigę, Króla Władysława Jagiełłe, konrada von Jungingena, Zawiszę Czarnego- wielki rycerz biogący udział w bitwie pod Grundwaldem, Powała z Tczewa, Księżne Annę Danutę- piękna
i delikatna dwórka ks.Danuty która uratowała Zbyszka od śmierci córka Juranda uwięziona przez Krzyżaków zginęła w Malborku, Księcia Janusza brat ks. Władysława oraz księcia Witolda.
główne wątki ;
-historyczny
-miłosny
-religijny
-obyczajowy
-polityczny
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T16:35:41+01:00
Bohaterzy:

historyczne:
-Książna Anna Danuta
-król Władysław Jagieło
-wielcy mistrzowie zakonu
-Kondrad von Jungingen
-Ulryk von Jungingen
-Powała z Taczewa (polski rycerz)
-Skiwaiłło
-Witold
-Jadwiga
-Zawisza Czarny
-Zyndram z Maszkowic
-Koro Lichtenstein

Fikcyjne:
-Danusia
-Jurand ze Spychowa
-Jagienka Zychówna
-Hlawa
-ksiądz
-Sandreus
-Hugo Dedanweld
-Kat w Szczytnie
-Gotfryd
-Rotgier

niestety więcej nie wiem
2 5 2