Napisz równania reakcji chemicznych, za których pomocą można dokonać poniższych przemian.

1. S+.........------->SO3
2. CuO+........-------->Cu2O
3. Cu2O---------->Cu+..........
4. CuO---------->............+..........
5. Sn+..........---------->SnO
6. SnO+.........--------->SnO2
7. Sn+...........----------->SnO2
8. P4+..........----------->P4O10
9. P4O6+............----------->P4O10
10. P4+...........----------->P4O10

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T16:47:58+01:00
1)2 S+..3 O2......------->2 SO3
2) CuO+........-------->Cu2O,tego nie wim,ale moze powinno byc tak: 2 CuO+..O2......-------->2 CuO2,
3)2 Cu2O---------->4Cu+....O2......
4) 2CuO---------->....2Cu........+....O2......
5) 2 Sn+...02.......---------->2 SnO
6) 2 SnO+..O2.......--------->2 SnO2
7) Sn+...O2........----------->SnO2
8) P4+...5 O2.......----------->P4O10
9) P4O6+....2 O2........----------->P4O10
10) P4+....5 02.......----------->P4O10
2 3 2
2009-11-14T17:53:47+01:00
1. S + 3 O --->SO3
2.2 CuO+ O 2 -->2 Cu2O (nie wiem czy to jest dobrze )
3.2 Cu2O ---->4 Cu+O 2
4. 2 CuO ----->2Cu + 02
5. 2 Sn+0 2 --->2SnO
6.2 SnO+ O 2 ---->2 SnO2
7. Sn+02 --->SnO2
8. P4+ 5 O 2 --->P4O10
9. P4O6+2 O 2 ---->P4O10
10. P4+ 5 O 2 ---->P4O10

1 5 1