Odpowiedzi

2009-11-14T16:50:32+01:00
I - x
II - x:2
x+x:2 = 25 cm2
2x:2 = 25
2x = 25 x 2
2x = 50
x = 50:2
x = 25
25:2 = 25,5 cm
Jedna przekątna ma 25 cm a druga 12,5 cm.
31 2 31
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T16:51:25+01:00
Oblicz długości przekątnych rombu, jeśli jedna z nich jest dwa razy krótsza od drugiej, a pole rombu wynosi 25 cmkwadratowych
P=1/2d₁d₂
d₁=2d₂
25=1/2*2d₂*d₂
d₂²=25
d₂=√25=5cm
d₁=2*5
d₁=10cm
odp. przekątne to d₁=10cm ,d₂=5cm
29 4 29