Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:00:44+01:00
Jeden z kątów ostrych deltoidu stanowi 3/4 drugiego kąta ostrego. Oblicz miary kątów tego czworokąta , wiedząc , że suma miar kątów rozwartych jest równa 220 stopni.
360 - 220 = 140 - suma miar kątów ostrych
x - pierwszy kąt ostry
3/4 x - drugi kąt ostry
x + 3/4x = 140
1 i 3/4x = 140
7/4x = 140 |:7/4
x = 140 * 4/7
x = 80
I kąt 80
II kąt 140-80=60
III kąt 220:2 = 110
IV kąt 110
2009-11-14T17:02:39+01:00
2(x+y)=220
x=3/4y

x+y=220/2
x=3/4y

x+y=110
x=3/4y

3/4y+y=110
x=3/4y

x=3/4y
7/4y=110

x=3/4y
y≈63°

x=3/4*63°
y≈63°
x≈47°

2*47°+2*63°=94°+ 126°= 220°
2009-11-14T17:07:46+01:00
A -miara kata ostrego
b - miara kata ostrego większego
b = 4*a
r - miara kata rozwartego , r + r = 2*r =220
a + 4*a + 2r = 360
5*a = 360 - 220 = 140
a = 140 : 5 =28
b = 4*a =4*28 = 112
Odp.28,112,110,110