Zad.1 Za telewizor kupiony po dziesięcioprocentowej obniżce cen państwo lenarowie zapłacili 1440.Ile zaoszczędzili dzięki tej obniżce ?
Zad.2 Jacek z mamą za dwa biltey kolejowe do pragi zapłacili w sumie 340 zł.
Jacek jest studentem , więc przysługuje mu 30% zniżki .Mamie zniżka nie przysługuje .Ile kosztował bilet mamy?

3

Odpowiedzi

2009-11-14T16:58:59+01:00
Zad.1
cena - 1440 zł

90%x = 1440 zł
90x = 144000 / :90
x= 1600zł

1600-1440 = 160 - zaoszczędzone pieniądze

Niestety myślałam, że rozwiąże drugie ale cosik mi nie wychodzi :/ Sory
2009-11-14T17:00:37+01:00
1440 to 90% ceny
1440x100:90=1600 zł
1600-1440=160
Dzięki obniżce zaoszczędzili 160 zł.

X cena biletu mamy
x0,7 cena biletu Jacka
x+0,7x=340
1,7x=340/:1,7
x=200zł
Bilet mamy kosztował 200 zł a Jacka 140 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:02:59+01:00
Zad.1
100% ---- x
90% ------ 1440
x=(1440*100)/90
x=1600
Ile zaoszczędzili: 1600-1440=160zł
Odp. Państwo L. zaoszczędzili 160zł
Zad.2
100% - 30% = 70%
100% + 70% = 170%
100% --- x
170% --- 340zł

x=(340*100)/170=200
Odp. Bilet mamy kosztował 200zł