1. Oblicz pole koła :
a] o promieniu 1,2 m
b] o średnicy 3,6 dm
c]o obwodzie 4π cm

2. Jaka długość ma bok kwadratu , którego pole jest równe polu koła o srednicy 10 .?
3. Czy większy promień ma koło o polu 15π czy koło o obwodzie 8π cm .? [ zadania z obliczeniami ] dzięQuje , !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:18:36+01:00
Zad1
a) r= 1,2 m
P= π1,2²
P= 1,44π m²
Odp: Pole wynosi 1,44π m².
b) d= 3,6 dm
P= dπ²
P= 3,6π²
P= 12,96π dm²
Odp: Pole wynosi 12,96π dm².
c) Obw= 4π cm
r= ?
P=?
P= π r²
Obw= 2π r
Obw= 4π
2π r |: 4π
r= ½
P= ½π²
P= ¼ cm ²
Od: Pole wynosi ¼ cm².
zad2
Pkoła= 100π²
Pkwadratu= a²
a= 10
Odp: Bok kwadratu wynosi 10.
zad3.
P= 15π
r= ?
P= π r²
π r²= 15 π²|: π²
π r²= 15
r²= 15 |: √
r²= √15
r= 3√5

Obw= 8π cm
r= ?
Obw= 2π r
Obw= 8π |: 2π r
r= 4 cm
Odp: Większy promień ma koło o obwodzie 8π cm
1 3 1
2009-11-14T17:43:44+01:00
A] o promieniu 1,2 m
P=pi razy 1,2 do kwadratu
P=1,44 pi m kwadratowych
b] o średnicy 3,6 dm to promięń =1,8 dm
P=pi razy 1,8 do kwadratu
P=3,24 pi dm kwadrat.
c]o obwodzie 4π cm
2pi r =4pi
2r=4
r=2
P=pi razy 2 do kadratu
P=4pi cm kwadrat.

2. Jaka długość ma bok kwadratu , którego pole jest równe polu koła o srednicy 10 .?
Srednica 10 to promien 5
Pole koła = pi razy 5 do kwadratu
P=25pi
Pole kwadratu=25pi
bok kwadratu =pierwiastek z 25pi=5pierwiastków z pi

koło o polu 15 pi
pi r kwadrat=15pi/:pi
r do kwadratu=15
r=3,87

koło b obwodzie 8pi
2r=8
r=4
większy ma promień koło o obwodzie 8pi cm
3. Czy większy promień ma koło o polu 15π czy koło o obwodzie 8π cm .? [ zadania z obliczeniami ] dzięQuje , !
1 4 1