Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:16:35+01:00
Robert korzysta z komputera przeciętnie 2,5 godziny dziennie. Obliczył, że jest to 5/8 jego wolnego czasu. Ile czasu wolnego dziennie ma Robert? Zapisz obliczenia.

2,5=5/8x
5/2=5/8x
x=5/2*8/5=4
wolny czasto 4 godziny
2 3 2
2009-11-14T17:35:49+01:00
2,5h - 5/8

2h 30min:8=7/16h

8*7/16=3 i 1/2h

3 i 1/2h = 3h 30min - czas wolny
1 1 1
2009-11-14T19:42:03+01:00
2,5 h=5/8
2,5 h/5=0,5 h
0,5h= 30 min
30 min x 8= 4h