Rodzina Kowalskich jedzie z Ciechanowa do Poznania samochodem, którego średnie zużycie
paliwa wynosi 6,5 litra na 100 km. Litr benzyny kosztuje 4,80 zł. Odległość z Ciechanowa do
Poznania wynosi 300 km. Oblicz, ile zapłacą za benzynę państwo Kowalscy. Zapisz wszystkie
obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-11-14T17:18:10+01:00
D
6,5l na 100km
19,5l na 300km

19,5 * 4,8 = 93.6zł - tyle zapłacą
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:18:39+01:00
300 km/100 km=3
6,5 l*3=19,5 l
19,5*4,8=93,6

Odp.Państwo Kowalscy zapłacą za benzynę 93,6 zł.
2009-11-14T17:19:47+01:00
6,5 litra * 4,8 zł/litr = 31,20 zł tyle należy zapłacić za pliwo, aby można było przejechać 100 km

Odległość z Ciechanowa do Poznania wynosi 300 km. Czyli
31,20 zł *3 = 93,60 zł