Ile trzeba wziąć soli,a ile wody,aby otrzymać 200g roztworu dziesięcioprocętowego?
pomóżcie błagam kompletnie nie wiem jak to obliczyć a pani ma zebrać w poniedziałek zeszyty błagam.Z góry dziękuje osobą które chociasz sprubują to rozwiązać

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:21:19+01:00
Umiem z proporcji, na pewno bedzie dobrze wiec sie nie martw:)

200g ------- 100%
masa soli ------- 10%
_________________________
masa soli = 200g razy 10 :100
masa soli = 20g

masa wody = masa roztworu - masa soli
masa wody = 200g - 20g = 180g

Odp. Aby sporzadzic 200g dziesiecioprocentowego roztworu soli nalezy 20g soli rozpuscic w 180 g wody.


;)
12 3 12
2009-11-14T17:29:20+01:00
Roztwór - 200g
stężenie - 10%

10%*200=0,1*200=20 - sól
200-20=180g - woda
9 4 9
2009-11-14T17:37:29+01:00
Cp=10% mr=200g ms=80g mw=120g

woda-120g
sól-80g
3 1 3