Napisz jakie znaczenie dla organizmów ma woda ;)

w 4-5 myślnikach , proszę o pomoc ;*

P.S. np.
- jest środowiskiem życia wielu organizmów
- uczestniczy w regulacji temperatury ciała nie wiem czy dobrze te przykłady .

proszę krótko i zwięźle :*

25 pkt .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:21:20+01:00
• stanowi uniwersalny rozpuszczalnik;
• jest nośnikiem i transporterem wielu substancji (np. pokarmowych, hormonów, gazów oddechowych);
• jest substratem lub produktem wszystkich reakcji biochemicznych;
• ze względu na dużą pojemność cieplną jest dobrym nośnikiem ciepła;
• umożliwia zachodzenie wielu procesów biologicznych, np. zapłodnienia
25 3 25
2009-11-14T17:25:54+01:00
Znaczenie wody dla organizmów:
-środowisko życia(TAK!!)
-reguluje temperaturę w ciele(TAK!!)
-nawadnia ciało
-wody płodowe(kobiety w ciąży)
-transportowanie pożywienia
-miejsce zamieszkania
-miejsce wysiadywania jaj
-wychowywanie potomstwa


Liczę na najlepsze!
Pozdro;]
23 3 23