1) Dopisz takie zdanie nadrzędne, aby powstało zdanie złożone z podrzędnym podmiotowym.
..................., co się wczoraj stało.
2)Postaw przecinki i zaznacz zdanie złożone współrzędnie wynikowe.
-Bohater nie będzie się uczył bo przeżył zawód miłosny.
-Jest zrozpaczony więc życie straciło dla niego sens.
-Wczoraj był normalnym intelektualistą a dziś postanowił zostać intelektualistą-zamiataczem ulic.
3)W wypowiedzeniu: ''PRAWDĘ MÓWIĄC, zauważyłem zmarszczki na swoich skroniach'' wyróżniony fragment to:
a)wyraz poza związkami zdania
b)imiesłowowy równoważnik zdania
4)Wypowiedzenie, w którym nie ma błędu, to:
a)Obudziwszy się w nocy, świat stracił dla mnie wszystkie barwy.
b)Wieczorem, przeglądając się w lustrze zauważył oznaki starzenia.
c)Zamiatając ulice, będzie wygłaszał cytaty z przygnębiających powieści.

3

Odpowiedzi

2009-11-14T17:27:27+01:00
1) ania powiedziała mi, co się wczoraj stało.
2)-Bohater nie będzie się uczył, bo przeżył zawód miłosny.
-(wynikowe)Jest zrozpaczony ,więc życie straciło dla niego sens.
-Wczoraj był normalnym intelektualistą ,a dziś postanowił zostać intelektualistą-zamiataczem ulic.
3)W wypowiedzeniu: ''PRAWDĘ MÓWIĄC, zauważyłem zmarszczki na swoich skroniach'' wyróżniony fragment to:
b)imiesłowowy równoważnik zdania
4)nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:28:46+01:00
1. Julka spytała się Marysi, co się wczoraj stało.
2. Bohater nie będzie się uczył, bo przeżył zawód miłosny.
Jest zrozpaczony, więc życie straciło dla niego sens. TO ZDANIE WSPÓŁRZĘDNIE WYNIKOWE :)
Wczoraj był normalnym intelektualistą, a dziś postanowił zostać intelektualistą-zamiataczem ulic.
3. b
4. b
2009-11-14T17:30:02+01:00
1,Powiedz.
2,-Bohater nie będzie się uczył ,bo przeżył zawód miłosny.
-Jest zrozpaczony ,więc życie straciło dla niego sens.
-Wczoraj był normalnym intelektualistą ,a dziś postanowił zostać intelektualistą-zamiataczem ulic.
3,b)Wieczorem, przeglądając się w lustrze zauważył oznaki starzenia.

myślę że dobrze;)

Liczę na najlepsze!!!!;]