Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:51:01+01:00
Cp = 35 %

Znaczy to, że w 100 g roztworu znajduje się 35 gramów HCl oraz:

100 g - 35 g = 65 g rozpuszczalnika, czyli wody.

Widzimy, że na 65 g wody przypada 35 g HCl. Rozpuszczalność, to ilość HCl na 100 g wody:

65 g wody----------------------------------------35 g HCl
100 g wody---------------------------------------x (g HCl)

Po przemnożeniu "na krzyż" mamy x ≈ 53,8 g HCl

Rozpuszczalność HCl w tej temp. wynosi 53,8 g.

Pozdro)



2009-11-14T19:22:40+01:00
Ukłądam proporcję:

35%= x/(x+100)
35/100 = x/(x+100)
i rozwiązuję mnożąc na krzyż:
100x=35x + 3500
65x = 3500
x to około 53,846, zaokrąglam do 2 miejsc po przecinku czyli x = 53,85
A więc rozpuszczalnośc wynosi około 53,85g HCl na 100g wody w podanej temperaturze.
2009-11-14T21:40:02+01:00
35% = x/100g * 100%
0,35=x/100
x = 35 g

100g - 35g = 65g wody

65g - 35g
100g - y

65y = 3500
y ~53,85 g

odp. Rozpuszczalnosc wynosi 53,85g/100g wody