Uzupełnij współczynniki stechiometryczne w równaniach i określ do jakiego typu zaliczaja sie dane reakcje.
Cu(OH)2 -----> CuO + H2O
Mg + CuSO4 -----> Cu + MgSO4
Fe + O2 ------> Fe3O4
AgNO3 + CaCl2 -----> AgCl + Ca(NO3)2
AgNO3 + Cu -----> Cu(NO3)2 + Ag

2

Odpowiedzi

2009-11-14T17:35:19+01:00
Cu(OH)2 -----> CuO + H2O
reakcja rozpadu (analizy)

Mg + CuSO4 -----> Cu + MgSO4
reakcja wymiany pojedynczej

3 Fe + 2O2 ------> Fe3O4
reakcja łączenia (syntezy)

2 AgNO3 + CaCl2 -----> 2 AgCl + Ca(NO3)2
reakcja wymiany podwójnej

2 AgNO3 + Cu -----> Cu(NO3)2 + 2 Ag
reakcja wymiany pojedynczej

Pozdro)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T17:38:37+01:00
Cu(OH)2 -----> CuO + H2O to jest okej jest to analiza
Mg + CuSO4 -----> Cu + MgSO4 to tez jest okej i jest to wymiana pojedyncza
Fe + O2 ------> Fe3O4 = 3Fe + 2O2---->Fe3O4 jest to synteza
AgNO3 + CaCl2 -----> AgCl + Ca(NO3)2 = 2AgNO3 + CaCl2 ----> 2AgCl + Ca(NO3)2wymiana podwojna
AgNO3 + Cu -----> Cu(NO3)2 + Ag =2AgNO3 + Cu -----> Cu(NO3)2 + 2Ag wymiany pojedynczej

:)
1 5 1