Odpowiedzi

2009-11-14T18:01:32+01:00
Tkanka mięśniowa gładka - działa niezależnie od naszej woli, jej włókna są szerokie i grube, otacza narządy wewnętrzne i naczynia krwionośne.
Tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana - jej włókna są wydłużone cylindrycznie, działa zależnie od naszej woli (za wyjątkiem mięśnia sercowego, które jest zbudowane również z tkanki poprzecznie prążkowanej), tworzy mięśnie szkieletowe.
2009-11-14T18:07:46+01:00
Tkanka mięśniowa gładka
budowa- składa się z komórek zwężających sie na końcach. Każda z nich jest zaopatrzona w centralnie położone jadro komórkowe
występowanie- miedzy innymi w ścianach naczyn krwionośnych i przewodu pokarmowego
działanie: kurczą sie niezależnie od naszej woli, ich skurcze sa powolne, a mięśnie te wolno ulegają zmeczeniu.
Tkanka mieśniowa poprzecznie prążkowana
budowa :składa sie z równolegle ułożonych, cylindrycznych włókien. każde z nich zawiera setki perfekcyjnie położonych jąder komórkowych. na jej powierzchni widac jasne i ciemne prążki.
występowanie buduje miesnie szkieletowe
dziłanie: kurcza sie szybciej niz gładkie, szybciej ulegaja zmeczeniu. ich skurcz jest zalezny od naszej woli

Tkanka mieśniowa poprzecznie prazkowana serca
wystepownaie: mięśnień sercowy
budowa: składa się z rozgałęzionych jedno lub dwujądrowych komórek, które łączą się ze soba tworząc sieć
działanie: surcze nastepuja szybko i sa krótkotrwałe, nie ulega zmeczeniu, miedzy skórczami wystepuja krótkie przerwy, zachodza niezaleznie od naszej woli
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:53:23+01:00
Tkanka mięśniowa gładka zbudowana z włukien wrzecionowatych z 1 jądrem położonym centralnie
mięśnie te kurczą się wolno niezależnie od naszej woli występuje w ścianach narządów wewnętrznych np. żołądku

tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana zbudowana jest z włukien cylindrycznych z wieloma jądami położonymi peryferycznie
budują one mieśnie szkieletowe działają zależnie od naszej woli należy do tej tkanki również mięsień sercowy zbudowany z włukien jednojądrowych i kurczących się nieza;leżnmie od naszej woli