Na poruszający się po poziomej szosie samochód działa siła ciągu o wartości 1,2 kN, siła tarcia kół o nawierzchnię 0,4kN i siła oporu powietrza o wartości 200N. Oblicz wartość wypadkowej sił działających na samochód. Jakim ruchem porusza się ten samochód?

Pomocy1 :(

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T18:09:33+01:00
Fw=1200N-400N-200N=600N
ruch jednostajnie przyśpieszony
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T18:15:39+01:00
Fc = 1,2kN
Ft = 0,4kN
Fo = 200n = 0,2kN

Fw = 1,2kN - 0,4kN - 0,2 kN
Fw = 0.6 kN

Samochód porusza się ruchem jednostajnie przyspieszonym.
1 5 1