Odpowiedzi

2009-11-14T18:18:37+01:00
X - cena początkowa
x - 0,1x = 0,9x - pierwsza obniżka
0,9x - 0,1* 0,9x = 0,9x - 0,09x = 0,81x - druga obniŻka
0,81x - 0,1 * 0,81x = 0,81x - 0,081x = 0,729x - trzecia obniżka

0,729 x = 729
729x = 729 000
x = 1000

Odp Telewizor kosztował 1000 złotych.

:)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T18:26:59+01:00
X - na poczatku
x - 0,1x - 0,9x - po I obnizce
0,9x - 0,1*0,9x= 0,81x - po II obnizce
0,81x - 0,1*0,81x=0,729x po III obnizce
0,729x = 729zł/ : 0,729
x= 1000zł
odp. telewizor kosztowal na poczatku 1000zł.

pzdr ;)
1 5 1