Pan samochodzik tankując paliwo bierze udział w konkursie którego zasady przedstawiono poniżej..

Punktacja:
- zakup dowolnego paliwa : 2 punkty za każdy litr
- zakupy w sklepie na stacji : 5 punktów za każde 10 zł.

Ile punktów zdobył pan Samochodzik, tankując 53 litry paliwa i robiąc na stacji zakupy za 22 zł.

Ma wyjść 116.

3

Odpowiedzi

2009-11-14T18:17:22+01:00
53 l * 2 punkty = 106punktów
22 zł / 5 punktów = 10 punktów reszty 2
czyli 106 +10 = 116
1 5 1
2009-11-14T18:18:02+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T18:17:52+01:00
53l * 2punkty = 106 punkty

22/10=2,2 ≈2
2*5pkt=10pkt

106pkt + 10 pkt= 116 pkt
Proszę.;)
2 5 2