Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:15:32+01:00
1) Ładunek: symbol - Q;
2) Natężenie prądu: symbol - I; wzór - I= q/t; jednostka - 1A(amper)
3) Prawo Coulomba: symbol - ;wzór - F=k*(q₁+q₂)/r²; jednostka - 1C(kulomb)
4) Napięcie elektryczne: symbol - U; wzór - U=W/q; jednostka - 1V(wolt)
5) Opór elektryczny: symbol - R; wzór - R=U/I; jednostka - 1 om
6) Praca prądu elektrycznego: symbol - W; wzór - W=U*I; jednostka - 1J(dżul)
7) Moc prądu elektrycznego: symbol - P; wzór - P=U*I; jednostka - 1W(wat)
8) Energia cieplna: symbol - Q; wzór - Q=Cw*m*ΔT ; jednostka - 1J(dżul)
  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T19:36:10+01:00
1ladunek q 2.natez-i wzor i=q/t jed.amper 4.jedn6stka volt5 opor-r wzor r=u/i 7.symbol p wzor p=urazy i