Pokaz sztucznych ogmi w sylwestrową noc zaczyna sie o polnocy czasu slonecznego zarówno w Warszawie (21 stopni E) jak i w Nowym Jorku (74stopni W). Z czego wynika różnica czasu miejscowego jaka dzieli te pokazy??Oblicz tę różnice.

2

Odpowiedzi

2009-11-14T18:38:50+01:00
Wynika z położenia.

21+74(bo leżą po przeciwnej stronie południka 0)=95

95*4=380min=6h20min

ODP. Różnica to 6h20min
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:40:07+01:00
360° - 24h
15° - 1h
1° - 4min

Warszawa (21° E)
Nowy Jork (74° W)

Na różnych półkulach obliczając czas miejscowy długości geograficzne dodajemy (W+E; E+W).

21° + 74° = 95°
95° × 4min = 380min = 6h20min

Odp: Różnica czasu miejscowego między Warszawą, a Nowym Jorkiem wynosi 6 godzin 20 minut.
Różnica czasu miejscowego jaka dzieli te pokazy jest spowodowana tym, że oba miasta leżą na różnych południkach.