1.Z pudełka długopisów Marta zabrała ⅖ jego zawartości.Natomiast Kasia wzięła 26 sztuk czyli ⅔ pozostałych długopisów.
a)ile długopisów zabrała Marta?
b)ile długopisów było w pudełku?

2.Rozwiąż równanie 3x³-2x²-6x+4=0


3

Odpowiedzi

2009-11-14T18:46:09+01:00
Zad1
26-⅔
x-1
x=26x1/⅔=39

39-⅗
x-1
x=39x1/⅗=65 tyle było wszystkich
⅖x65 =26tyle wzieła marta

zad2
3x³-2x²-6x+4=0
3x(x²-2)-2(x²-2)=0
(x²-2)(3x-2)=0
x²-2=0 lub 3x-2=0
x²=2 lub 3x=2 \ ÷3
x₁=2 lub x₂=-2 lub x₃=⅔
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T18:47:36+01:00
Marta - 2/5x
kasia - 2/3* (x-2/5x)= 26
2/3 * 3/5x =26
2/5x = 26
x=65

a)marta wziela 26 dlugopisow
b) w pudelku bylo 65 dlugopisow

2. 3x³-2x²-6x+4=0
x²(3x-2)-2(3x-2)=0
(3x-2)(x²-2)=0
3x-2=0 x²-2=0
x1= 2/3 x2= √2 lub x3= -√2
1 5 1
2009-11-14T18:57:26+01:00