Dlaczego wiatry wieją w kierunku ognia, podsycając pożar i utrudniając jego gaszenie? Dlaczego rzeki nie stanowią przeszkody dla ognia? 26.08.1992 - największy pożar na terenie lasów polskich. Który region został dotknięty żywiołem? Jakie warunki pogodowe panowały late 1992 roku? Jakie kroki zostały podjęte przez leśników w celu odnowienia pożarzyska?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T18:50:53+01:00
1. bo ogień potzebuje tlenu, żeby płonąć, tzn spala tlen
Powstaja wtedy zawirowania powietrza, ruch
turbulecyjny. Ogien mozna powiedziec "sciaga wiatr" w swoja strone.

Jesli chodzi o rzeki to wydaje mi sie ze ogien radzi sobie z tym bardzo dobrze poniewaz wiatr przenosi zar z drzew przenosi je gora na inne tereny w tym przpadku na druga strone rzeki i powoduje powstanie kolejnego pozaru :)

Jesli chodzi o regiony dotkniete zywiolem niestety nie moge ci pomoc wiem natomiast ze najmniejsze opady
deszczu sa w woj kujawsko_pomorskim
2009-11-14T19:49:33+01:00
Najwekszy pożar to był chyba w KUźni Raciborskiej. Pożar ten trwał 7 dni. Zgineło tam paru strażaków też.