Napisz krótkie opowiadanie o zabawnym lub tajemniczym wydarzeniu w którym uczestniczyłeś lub które sobie wyobrażasz. Rozpocznij je słowami.
Wydawało mi się.....
A zakończ:
Okazało się ,że...


W tekście użyj wyrażeń nawiązujących :od razu, widocznie, nagle, wtem wreszcie, tymczasem.
Podkreśl zdania złożone z podrzędnym podmiotowym

Wzór:
Wydawało mi się, że korytarza dochodzą jakieś rozmowy. Od razu podbiegłem do drzwi, by je otworzyć. Jednak nikogo nie było. Wróciłem odrabiać lekcje. Tym czasem znów ktoś zadzwonił (...)
Okazało się, że to z mieszkania sąsiadów dochodziły odgłosy teatru telewizji.


Z góry bardzo dziękuję

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T18:51:44+01:00
Wydawalo mi sie, ze slysze jakies dziewne glosy. Od razu poszlam sprawdzic co sie dzieje. Popatrzylam przez okno, lecz nikogo tam nie bylo. Widocznie to byl jakis kot. Wtem, nagle zza okkna wyskoczyly dwie postacie w maskach. Przestraszylam sie. Gdy sciagli oni maski okazalo sie, ze sa to moi koledzy z klasy.


Zdania złożone z podrzędnym podmiotowym:
Wydwalo mi sie, ze slysze jakies dziwne glosy.
Wtem, nagle zza okna wyskoczyly dwie postacie w maskach.
3 3 3
2009-11-14T18:53:34+01:00
To twoje zadania, ale pomogę : D

Wydawało mi się, że dzwoni ktoś do drzwi. Od razu zerwałam się z krzesła i podbiegłam otworzyć. Jednak, gdy otworzyłam drzwi nikogo nie było. Wróciłam oglądać telewizję. Tym czasem znów ktoś zadzwonił. Powiedziałam mamie żeby otworzyła, a tu jak otworzyła to po chwili jej nie widziałam. Wtem wreszcie ja podeszłam do drzwi.
Okazało się, że to tata przebrał się i udawał, że jest duchem.
1 1 1