Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T18:54:07+01:00
W prostopadłościennym naczyniu o podstawie 25 cm x 8 cm i wysokości 30 cm jest litr wody. O ile podniesie się poziom wody w tym naczyniu, jeżeli dolejemy do niego pół litra wody ?

Ma wyjść 2,5 cm.

p=abc
P=25*8*30=6000cm³
1 centymetr sześcienny = 0,001 litra
30cm=6l
30:6=5
5cm=1l

podniesie się o 2,5 cm

2009-11-14T19:02:44+01:00
1 l zajmuje - 6cm wysokości
Skąd wzięłaś odp??
Powinno wyjść 3cm bo
0,5 to 1/2 l
1/2*6=3
1 1 1