Sklepikarz kupił w hurtowni 2 gatunki mydeł za łączną kwotę 276 zł, a następnie sprzedał je z 30% zyskiem. Ile zapłacił sklepikarz w hurtowni za mydła każdego gatunku, skoro mydła I gat. przyniosły mu zysk 32%, a mydła II gat. zysk 16% ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:11:56+01:00
X-cena mydła I gat
y-cena mydła II gat

x+y= 276 zł- cena jaką zapłacił w hurtowni sklepikarz
276 zł + (276 × 30%) = 276 zł+ (276×0,3)= 358,80 zł za tyle sprzedał sklepikarz mydła

y= 276-x

x+32%x + y+16%y = 358,80
1,32x + 1,16y = 358,80
1,32x + 1,16 (276-x) = 358,80
1,32x + 320,16 - 1,16x = 358,80
0,16x=358,0-320,16
0,16x=38,64 / ÷(0,16)
x=241,50
y=276-x
y=34,50


Spr. x+y=276zł
241,50+34,50=276zł :)

POZDRAWIAM :)
1 5 1
2009-11-14T19:27:59+01:00
2009-11-14T19:53:07+01:00
2gatunki-276zł
30%zysk

100%-276zł
30%-x

30%*276zł
x=---------=114,816~114,8zł
100%

276zł+82,8=358,8zł

358,8zł-100%
x-32%

358,8*32%
x=---------=114,816~114,8zł
100%

358,8-114,8=244 1gatunek

358,8zł-100%
x-16%

358,8*16%
x=---------=57,408~57,4zł

358,8-57,4=57,4zł