Odpowiedzi

2009-11-14T19:07:23+01:00

150 ---------- 0,5 pi
360 ---------- x pi

jak obliczysz x (obwód) to łatwo obliczysz promień.
8 2 8
2009-11-14T19:15:39+01:00
Łuk zaznaczony przez kąt środkowy 150 * ma miarę 1/2 π a wiec w/g twierdzenia o kątach środkowych wiemy że stosunek miary kąta środkowego do całego okręgu (360*) jest taki sam jak stosunek zaznaczonego przez ten kąt łuku do całości obwodu okręgu (2πr)

czyli 150*/360* = 1/2π / 2πr
czyli 180π = 300πr teraz dzielimy przez 300π
r=0,6

Wydaje mi się że dobrze XD
15 2 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:17:46+01:00
Dane:
kąt środkowy: 150°
dł łuku: ½π
Obw koła: xπ
x-podwojony promień

Z proporcji:

150° ½π
___ = ___ <-----(to mają być ułamki)
360° xπ

150°*xπ=360°*½π|:π
150°x=360°:2
x=180°:150°
x=6/5
x=1,2

r=½x
r=0,6

Odp: Okrąg ma promień o długości 0,6.
13 4 13