W królewskim sadzie rosły gruszki na wierzbie. Pewnego dnia zerwał się porywisty wiatr i 40% gruszek spadło. Po kilku dniach ogrodnik zerwał 90% pozostałych owoców, zostawiając na drzewie 12 sztuk. Ile gruszek rosło na wierzbie?

3

Odpowiedzi

2009-11-14T19:15:01+01:00
100%-90%=10%
na krzyz:
12-10%
x - 100%

x=12*100/10=120

100%-405=60%

120-60%
x - 100%

x=120*100/60= 200
odp. na wierzbie było 200 gruszek.
73 4 73
2009-11-14T19:17:54+01:00
W królewskim sadzie rosły gruszki na wierzbie. Pewnego dnia zerwał się porywisty wiatr i 40% gruszek spadło. Po kilku dniach ogrodnik zerwał 90% pozostałych owoców, zostawiając na drzewie 12 sztuk. Ile gruszek rosło na wierzbie?


12- 10%
x- 100%
10x=1200
x= 120 gruszek
120 - 60%
x- 100%
60x=12000
x=200 gruszek bylo roslo na wierzbie
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:21:12+01:00
12-10%
x-100%
10x=1200
x=120

120-60%
y-100%
60y=12000
y=200

Odp. Było 200 gruszek
38 4 38