Bardzo proszę o rozwiązanie tych 2 zadań:) z góry dziękuję ;*

zad. 7
Listewkę o długości 2m rozcięto na trzy części, z których pierwsza stanowi 40% całości, a druga ma 50cm długości. Znajdź długość trzeciej części tej listewki.





zad. 8
Prostokąt podzielono na równe części, jak pokazano na rysunku. Ile części należy w nim zamalować, aby w całej powierzchni stanowiły one:
a) 10%
b) 30%
c)80%?


















3

Odpowiedzi

2009-11-14T19:19:33+01:00
Zad1
0,4*20=8
20-8-0,5=11,5m - dł trzeciej częsci

zad 2 nie ma załącznika
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:21:00+01:00
1.2m=200cm
40% z 200cm= 40/100×200=40×2=80
część I= 80cm
część II= 50cm
część III=?
cz III= całość - część I- część II
cz III= 200cm - 80cm - 50cm= 70 cm

2. Nie ma rysunku:(
2009-11-14T20:07:47+01:00
Dł. całej deski - 2m
I część listewki 40% z 2m =0,8m
II część listewki 0,5m
III część listewki 2m - (0,8+0,5)=0,7m