Odpowiedzi

  • Grel
  • Początkujący
2009-11-14T19:27:20+01:00
Wysokość trójkąta:
h²+4²= 6²
h²+16= 36
h²=20
h=√20=√5*4=2√5
Pole trójkąta:
P =(a*h)/2
P =(8 * 2√5)/2 =16√5 /2 =8√5cm²
Objętość ostrosłupa:
V=Ph/3
V= 8√5*9 /3=72√3 /3=24√3cm³

V=24√3 cm³
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:30:43+01:00
V ostrosłupa = ⅓ Pola podstawy * wysokość ostrosłupa czyli
V o = (Pp * H)/3
H ostrosłupa = 9cm

Na początku aby obliczyć Pole podstawy musimy wyznaczyć wysokość (h) podstawy korzystająćcz twierdzenia Pitagorasa

Wysokość dzieli podstawę na 2 równe części a zatem:
h² + 4² = 6²
h² + 16 = 36
h² = 20
h = √20 = √5 * 4 = 2√5

Pp = (a * h)/2 więc:
Pp = (8 * 2√5)/2 = 16√5/2 = 8√5 [cm²]

Vo = (8√5 * 9)/3 = 72√3/3= 24√3 [cm³]

Odp. Objętość tego ostrosłupa wynosi 24√3 cm³
7 1 7
2009-11-14T19:31:32+01:00
Pc=Pp+Pb
Pc=8cm+6cm+6cm= 20cm

V=1/3*Pp*H
V=1/3/20*9=1/3*180=60cm do kwadratu
1 1 1