Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:46:18+01:00
-osłabienie polski.
-liczba ludności zmniejszyła się o około jedną trzecią.
-wiele wsi całkowicie opustoszało, a miasta podupadły.
-wojny wpłynęły na świadomość i poglądy mieszkańców polski.
-państwo przestało być krajem słynącym z tolerancji. Protestantów oskarżano o sprzyjanie najeźdźcom. Sejm postanowił wygnać arian, posądzając ich o współpracę z wrogami. Zaczęto napadać na świątynie protestanckie. Wrogo odnoszono się wobec Żydów i wyznawców prawosławia.
-wojny w XVII w. negatywnie wpłynęły na dzieje naszego kraju.
3 4 3
2009-11-14T21:47:16+01:00
-agresywna polityka Sułtana
-najazdy tatarskie na Rzeczpospolitą
-łupieskie wyprawy Kozaków na Turcję
-Mieszanie się polskich magnatów w sprawy Mołdawi, Wołoszczyzny(lenna Turcji)


To chyba cos takiego. Mam tą samą ksiązkę co ty i tak nam pani podała do zeszytu.