Czas obiegu pierwszego sztucznego satelity wokół Ziemi wynosił 96minut,zaś jego średnia prędkość miała wartość 7,8km/s.Jaką drogę w przybliżeniu przebywał satelita podczas jednego obiegu wokół Ziemi?

Potrzebne są sane,szukane,rozwiązanie i odpowiedź.
na szybkoo.;p

2

Odpowiedzi

2009-11-14T19:33:26+01:00
Czas obiegu pierwszego sztucznego satelity wokół Ziemi wynosił 96minut,zaś jego średnia prędkość miała wartość 7,8km/s.Jaką drogę w przybliżeniu przebywał satelita podczas jednego obiegu wokół Ziemi?


Dane:
t= 96min = 5760s
V= 7,8km/s = 7800 m/s
Szukane:
s=?

Oblicz ze wzoru na pole figury z wykresu tj, trójkąt

P= a*h/2
gdzie
a= V
h= t
P= 7800m/s* 5760s/2
P=22464000m
P=22464km
P=s
Odp.: Satelita pokonuje drogę 22464 km.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:35:50+01:00
Dane:
v = 7,8 km\s
t = 96min = 5760s
Szukane:
s = ?
Wzór :
s= v×t
s=7,8km\s × 5760s = 44928km ≈45000km
Odp. Satelita przebywa ok. 45000km.
17 4 17