Odpowiedzi

2009-11-14T21:41:20+01:00
1.Bitwa pod Korsuniem(1648). Klęska Polaków
2.Bitwa pod Żółtymi Wodami(1648).Klęska Polaków
3.Bitwa pod Piławcami(1648).Klęska Polaków
4.Bitwa pod Beresteczkiem(1651). Zwycięstwo Polaków.



To chyba cos takiego:)
Najlepsza Odpowiedź!
  • acas
  • Początkujący
2009-11-15T01:31:33+01:00
- bitwa nad Żółtymi Wodami (26 IV - 16 V 1648 r.) - klęska wojsk koronnych
- bitwa pod Korsuniem (26 V 1648 r.) - klęska wojsk koronnych
- bitwa pod Konstantynowem (26 - 28 VII 1648) - zwycięstwo taktyczne Polaków
- bitwa pod Piławcami (23 IX 1648 r.) - klęska wojsk koronnych
– bitwa pod Murażnowicami (8 - 9 II 1649) - zwycięstwo armii litewskiej
– bitwa pod Zahalem (17 - 18 VI 1649) - zwycięstwo armii litewskiej
– bitwa pod Łojowem (31 VI 1649) - wygrana Litwinów
– obrona Zbaraża (10 VII – 22 VIII 1649) - poddanie twierdzy
– bitwa pod Zborowem (15 - 16 VIII 1649) - rozejm
– bitwa pod Krasnem (20 - 23 II 1651) - wygrana Polaków
– bitwa pod Kopyczyńcami (12 V 1651) - wygrana Polaków
– bitwa pod Beresteczkiem (28 - 30 VI 1651) - wygrana Polaków
– bitwa pod Łojowem (6 VII 1651) - wygrana Litwinów
– bitwa pod Białą Cerkwią (23 IX 1651) - bez rozstrzygnięcia
– bitwa pod Batohem (1 – 2 VI 1652) - wygrana Kozaków
- oblężenie Kamieńca Podolskiego (1652) - udana obrona Polaków
- bitwa pod Żwańcem (VIII - XII 1653) - rozejm
- bitwa pod Jezierną (10 – 12 XI 1655) - porażka Kozaków
1 3 1