Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T19:59:05+01:00
D:
v₀=0 m/s
s₄=14 m
t=5 s

s:
a=?
s=?


s=v₀t+½(at²) => s₄=v₃+½a
v₃=v₀+at=3a
s₄=3a+½a=3½a
14=3½a => a=4 m/s²
s=½at²=½×4×5²= 50 m
1 4 1
2009-11-14T19:59:51+01:00
S=14m
t=4s
v=s/t
v=14/4=3,5m/s

a=Δv/Δt
a=3,5m/s / 4s
a=0,875m/s2

s=v*t
s=3,5m/s * 5s
s=17.5m

Przyspieszenie wynosi 0.875m/s2, a droga w piatej sekundzie ruchu wynosi 17,5 m.

Pozdrawiam ;)