Zadaniem bezpiecznika umieszczonego w domowej instalacji jest
a) zabezpieczanie instalacji w czasie pracy , gdy odbiorniki nie są włączone do sieci

b) doprowadzenie prądu elektrycznego do odbiorników

c) przerwanie obwodu , gdy natężenie prądu przekroczy dopuszczalna wartość

d) zabezpieczenie przed porażeniem osób ,które dotkneły nie izolowanych części urządzeń


pomóżcie mi prosze mam parę zadań taki jeszcze w odpowiedzi prosił bym o wytłumaczenie dlaczego taka a nie inna odpowiedź
pozdro ;]

3

Odpowiedzi

2009-11-14T19:41:44+01:00
W tym bedzie to odpowiedź c, ponieważ gdy natężenie prądu przekracza dopuszczalną wartość to bezpiecznik ( taki mały drucik , czy tam kabelek) się przepala i uniemożliwia dalszy przepływ prądu :)

to ja to tak rozumiem ;)


pozdrawiam i mam nadzieje ze jest dobrze :)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T19:42:02+01:00
C- przerwanie obwodu gdy natężenie prądu przekroczy wartość dopuszczalną
aby zapobiec porażeniu stosuje się wyłączniki różnicowo-prądowe
1 3 1
2009-11-14T19:53:49+01:00
Odpowiedź C, miałam kiedyś to pytanie na sprawdzianie w gimnazjum :)