Zastęp harcerzy wybrał się na wycieczke rowerową. W czasie 3/4 h przejechali 3/5 wyznaczonej trasy. Harcerze jechali z przeciętną prędkością równą 18,4 km/h. Ile kilometrów przjechali harcerze w czasie 3/4 h ? Ile kilometrów miała wyznaczona trasa? Proszę o odpowiedź z obliczeniami. Dziękuję;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T20:03:14+01:00
Dane:
W czasie 3/4 h przejechali 3/5 trasy
18,4 km/h - szybkość harcerzy

s= v/4*3=18,4/4*3=4,6*3=13,8km
13,8km-3/5 trasy
x km - 5/5 trasy

13,8/3=4,6
1/5=4,6
5/5= 4,6 * 5
5/5 = 23km

Odp.Harcerze w ciągu 3/4 h przejechali 13,8 km . Wyznaczona trasa miała 23km

2009-11-14T20:05:19+01:00
Aby obliczyć ile przejechali kilometrów w ciągu ¾ h możemy posłużyć sie wzorem na prędkość oczywiście po jego przekształceniu

V = s/t / * t wyznaczamy "s" czyli drogę
V * t = s
s = 18,4 * 0,75 = 13,8 [km]

Aby obliczyć ile km miała wyznaczona trasa układamy proporcje:

⅗ - 13,8
1 - x
⅗ * x = 1 * 13,8
⅗x = 13,8 / * 5/3
x = 23 [km]

Odp. W czasie ¾ h przejechali 13,8 km. Cała trasa miała długość 23 km.