Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T20:17:26+01:00
A=12cm
r=2cm
x-droga koła przy jednym boku

x=a-2r - 2r dlatego ze koło zatrzyma sie u góry i na dole kwadratu o r od krawedzi kwadratu

x= 12- 2*2
x= 8cm
obw = 4x= 32cm - tyle pokonało koło

moglibyscie chociaz nie kopiowac slowo w slowo moich rozwiazan ...
2009-11-14T20:18:26+01:00
A=12cm
r=2cm
x-droga koła przy jednym boku

x=a-2r - 2r dlatego ze koło zatrzyma sie u góry i na dole kwadratu o r od krawedzi kwadratu

x= 12- 2*2
x= 8cm
obw = 4x= 32cm - tyle pokonało koło
2009-11-14T20:24:42+01:00
R = 2cm
a = 12cm
x = droga koła przy jednym boku

x = a-2r - dlaczego 2r? Ponieważ koło zatrzyma się u góry i na dole kwadratu o r od krawędzi naszego kwadratu

x = 12 - 2*2
x = 8cm
obwód = 4×8cm= 32cm
Odp. Środek pokona 32cm.