Dana jest funkcja f(x)=1/2 x+1.okresl
a)dziedzine funkcji
b)zbiór wartosci
c)miejsce zerowe
d)zbiór tych argumentów dla kturych funkcja przyjmuje wartości dodatnie oras zbiór tych argumentów dla których funkcja przyjmuje wartości ujemne
e)monotonicznosc funkcji
f)czy jest róznowartosciowa
dla jakich argumentów osiaga wartosc najmniejsza a dla jakich wartosc najwieksza

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T20:36:35+01:00
Dana jest funkcja f(x)=1/2 x+1. Określ:
a)dziedzina funkcji
D = R
b)zbiór wartości
Zw = r
c)miejsce zerowe
f(x)=0, dla x=-2
d)zbiór tych argumentów dla których funkcja przyjmuje wartości dodatnie oraz zbiór tych argumentów dla których funkcja przyjmuje wartości ujemne
f(x)>0 dla x=(-2;+nieskończoność)
f(x)<0 dla x=(-nieskończoność;-2)
e)monotoniczność funkcji
Funkcja rośnie na całym przedziale.
Nie jest malejąca i nie jest stała.
f)czy jest różnowartościowa
Tak. Funkcja f(x)=1/2x+1 jest różnowartościowa.
g)dla jakich argumentów osiąga wartość najmniejsza a dla jakich wartość najwiekszą
nie da się tego określić, gdyż nie można określić skrajnych punktów ;)
Pozdro xD
2009-11-14T20:43:36+01:00
A) (- nieskończonosci, do nnieskonczonosci)
b) < - nieskonczonosci, 4)
c) y=0 x=2
d) y> dla xE (- nieskonczonosci do 0)
Y< dla xE (0, do nieskonczonosci)
e) funkcja jest rosnąca
y.max 4
y.min