Odpowiedzi

  • Grel
  • Początkujący
2009-11-14T20:33:35+01:00
Poniewiaż Ziemia jest geoidą tzn. jest spłaszczona na biegunach.
4 1 4
2009-11-14T20:33:57+01:00
Ponieważ Ziemia jest spłaszczona na biegunach wskutek obracania się dookoła własnej osi
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T20:34:56+01:00
Promień równikowy musi zataczać dłuższe pole niż promień biegunowy. Ziemia ma kształt zbliżony do elipsy, oznacza to że zwęża się przy biegunach co jest spowodowane przez grawitacje słoneczną.
5 4 5