Odpowiedzi

2009-11-14T20:39:24+01:00
Następstwami ruchu obrotowego Ziemi są następujące zjawiska:
* występowanie pór dnia (noc i dzień),
* pozorna wędrówka Słońca po sklepieniu niebieskim,
* odchylenie w prawo na półkuli północnej i w lewo na półkuli południowej toru swobodnie spadających ciał
* odchylenia kierunku płynięcia prądów morskich,
* odchylenia kierunku stałych wiatrów - pasatów.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T20:40:05+01:00
1. Pozorny dobowy ruch Słońca i innych gwiazd po niebie
2. Występowanie dnia i nocy
3. Spłaszczenie Ziemi przy biegunach
4. Występowanie siły Coriolisa
5. Różnica czasu słonecznego pomiędzy miejscami położonymi na różnych południkach.
7 4 7