1.Do szkoły zakupiono w promocji 5 odtwarzaczy DVD, płacąc za nie 945 zł.Przed wprowadzeniem promocji trzeba było za nie zapłacić 1050zł.Ile procent wynosiła obniżka ceny w ramach promocji ?Jakim procentem pierwotnej ceny jednego odtwarzacza DVD jest zaoszczędzona kwota ?

3

Odpowiedzi

2009-11-14T20:40:37+01:00
Ile procent wynosiła obniżka ceny w ramach promocji ? 10%
Jakim procentem pierwotnej ceny jednego odtwarzacza DVD jest zaoszczędzona kwota ? 90%
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T20:42:34+01:00
Początkowa cena: 945 zł
cena po obniżce: 1050 zł
1050 zł - 945 zł = 105 zł
105 zł / 1050 zł * 100 % = 10%
Odp. Obniżka i zaoszczędzona kwota wynosi 10%.
22 3 22
2009-11-14T20:45:27+01:00
X - cena po promocji
y -cena przed promocją

5x=945/5
x=189

5y=1050/5
y=210


189=%
210=100%

18900=210%/210
%=90
100%-90%=10%

promocja wynosiła 10%
6 3 6