Hej:*
Mam dla was bardzooo!!!!!! łatwe zadanie , tylko przeczytajcie!!::
proszę , abyście ułozyli pięć zadań związanych z tematem : strefa otwartej toni wodnej , jestem w szóstej klasie i prowadzę lekcję , muszę wymyślic jakieś zadania ... z gory dzięki :*
ps. chodzi mniej więcej o budowę zewnetrzną ryb .... i o ich rozmnażanie , i jakie tam wystepują , mogą to być krzyzówki wykręslanki , jakies zadania poprostu...

2

Odpowiedzi

2009-11-14T20:41:00+01:00
1.Najgłębsza strefa wodna.
2.Opisz dokładnie sposób rozmnażanie ryb,czy są wyjątki?
3.Ile pletw ma ryba?
4.Podział zwierząt wodnych.
5.Jakiego koloru są krasnorosty.

Liczę na najlepsze!
Pozdro;]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T00:36:00+01:00
1) Na jakie dwie główne grupy dzielimy ryby ze względu na układ kostny?
*ryby kostnoszkieletowe
*ryby chrzęstnoszkieletowe
2) Na jakie dwie główne grupy dzielimy ryby ze względu na środowisko w którym żyją?
*ryby słodkowodne
*ryby słonowodne
3) Jaki organ ryb ma związek z zamieszkaniem danej warstwy wody (płytkiej, głębokiej) ?
*pęcherz pławny, występuje u ryb zamieszkujących płytkie wody, jest mniejszy bądź w ogóle brak u ryb dennych mórz i oceanów
4) Podaj przykład ryby słodkowodnej, która wędruje do Morza?
Węgorz, wędruje do Morza Sargassowego(okolice Karaibów),by się rozmnażać.
5) W którą stronę powinien uczyć się pływać, każdy początkujący?Od brzega do otwartej toni wodnej, czy w stronę brzega i dlaczego?Oczywiście w stronę brzega, by uniknąć utopienia
6)Co to jest tarło
7)Co to jest okres godowy
8)Co to jest szata godowa
9)Co to jest dymorfizm budowy ciała
10) Które ryby budują gniazda w Polsce
11)Przykłady ryb żyworodnych i jajożyworodnych.
Myślę, że dużo przybliżyłem, liczę na najlepsze ;)